Noi ortodocsii ii cinstim pe sfinti ca sa laudam pe Hristos, a Carui lucrare si-a dovedit eficienta prin rodirea sa in ei; ii cinstim, cinstind criteriul dupa care trebuie sa lucram si noi. Cerem ajutor sfintilor, Maicii Domnului, socotindu-ne smeriti fata de ei, si convinsi ca noi insine nu putem avea o atat de mare ascultare de la Dumnezeu ,pentru ca nu suntem atat de smeriti ca ei.
4 ianuarie 2011
Viata Sfantului IOAN BOTEZATORUL
Sfantul Ioan Botezatorul, a fost, dupa cum ne spune insusi Mantuitorul Iisus, cel mai mare om care s-a nascut pe pamant din femeie, dar cel mai mic in Imparatia Cerurilor.
Strigatul său, ”Pocaiti-va!”, a avut un mare efect asupra natiunii ebraice ce gemea sub jugul invadatorilor romani, mari multimi de oameni urmandu-l in pustie.
Parintii Sf. Ioan Botezatorul au fost un preot numit Zaharia, din ceata preoteasca a lui Abia, iar mama sa a fost Elisaveta, din fetele lui Aaron, rudenie a Fecioarei Maria, dupa cum ne spune Evanghelia dupa Luca. Amandoi erau neprihaniti inaintea lui Dumnezeu, erau oameni in varsta, dar Elisaveta nu putea avea copii căci era stearpa.
In timp ce oficia slujba, la randul cetei lui, lui Zaharia i s-a aratat Arhanghelul Gavril, care îl înştiinţeaza că nevasta sa, Elisaveta va avea un copil ce va merge „in duhul si puterea lui Ilie”, ce nu va pune gura pe vin si pe bautura ametitoare, si inca din pantecele mamei sale se va umple de Duh Sfant. Arhanghelul îi mai spune că numele copilului sau fi Ioan. Zaharia, mirat de spusele trimisului lui Dumnezeu, are unele indoieli, motiv pentru care Arhanghelul Gavril îi spune ca va fi mut pana in ziua cand se vor implini aceste lucruri.
Dupa ce Elisaveta a nascut, i s-a dezlegat si limba lui Zaharia, care a spus ca numele copilului va fi „Ioan”, si nu „Zaharia”, cum ar fi vrut vecinii si rudele. Umplindu-se de Duhul Sfant, Zaharia a inceput sa profeteasca despre Ioan, cel ce va deschide drum Lucrarii Celui Prea Inalt.
Despre parintii lui Ioan, nu mai avem nici o informatie in Sf. Scriptura. In Traditie, ni se spune insa ca Zaharia ar fi fost ucis in Templu, din porunca lui Irod.
Despre tineretea Sf. Ioan Botezatorul avem date destul de putine. In Sf. Scriptura, ni se arata că el evita aşezarile omenesti, trăind in pustie si hranindu-se cu lacuste si miere salbatica. Pustia in care a locuit se afla la apusul Marii Moarte, o regiune foarte salbatica, de unde putea sa vada Muntele Nebo, de pe ale carui inaltimi a privit Moise spre Tara Promisa, raul Iordan, pe care-l traversase Iosua. Vizitase probabil si raul Cherit, unde Ilie a fost hranit de corbi. Modul sau de viata, imbracamintea semanau foarte mult cu cele ale lui Sf. Ilie.
La varsta de 30 de ani, Ioan Botezatorul a primit chemarea. Evanghelistul Luca ne spune ca acest eveniment a avut loc „în anul al 15-lea al domniei lui Tiberiu Cezar, pe cand Pilat din Pont era dregator in Iudeea, Irod cârmuitor in Galileea, Filip, fratele lui carmuitor al Ituriei si al Trahonitei, Lisania carmuitor al Abilenei, in zilele marilor preoti Ana si Caiafa”.
Ioan Botezatorul si-a inceput predica in tinutul din imprejurimile raului Iordan, propovaduind botezul pocaintei, un botez cu apa, pentru iertarea pacatelor. Ioan Botezatorul, era „glasul celui ce striga din pustie”, cel ce trebuia să netezeasca calea Domnului. Accentul strigatului său era concentrat in cuvantul „Pocaiti-va”. Propovaduirea lui a avut un succes imens. Multimi mari de oameni au venit pentru a primi botezul lui, un botez premergator botezului crestin. Istoricul Flavius Iosefus ne spune că predica lui Ioan, a avut o mare influenta asupra poporului, asupra oamenilor simpli, care pareau gata sa faca orice le spunea el. Vestile au ajuns si la Irod, carmuitorul Galileei.
Cu toate acestea, predica lui nu era foarte atragatoare pentru majoritatea oamenilor. Propovaduieste postul, pocainta, privatiunile, marturisirea pacatelor personale. Propune o viata complet lipsita de placeri profane si cu totul inchinata lui Dumnezeu, cerand purificarea sufletului si a trupului.
Ioan Botezatorul se adresa multimilor, care veneau sa fie botezate in cuvinte dure, el fiind un prooroc sever. Indemna oamenii sa faca fapte bune, sa fie cinstiti, milostivi, morali. Tot istoricul Flavius Iosefus ne spune ca Ioan indemna sa se straduiasca la atingerea perfectiunii.
Intrebat fiind de popor si de farisei daca el este Hristosul, Ioan le raspunde zicandu-le ca botezul sau este cu apa, dar va veni mai apoi Acela care va boteza cu Duh Sfant si foc si care îi este cu mult superior el nefiind vrednic nici macar sa deslege cureaua incaltamintelor Sale. Fariseii au vrut sa afle astfel mai multe despre Ioan Botezatorul, avand in vedere ca nici un profet nu a mai aparut de mai bine de 400 de ani. Preotii erau intr-un fel ingrijorati de activitatea lui Ioan, crezand că este o amenintare la stabilimentul religios al poporului evreu.
Mantuitorul Iisus Hristos, fiind la inceputul lucrarii Sale, a venit din Galileea la raul Iordan, pentru a primi botezul lui Ioan. Ioan Botezatorul, fusese instiintat de Dumnezeu ca Acela asupra caruia se va pogori Duhul Sfant, Acela este Hristosul.
Iisus Hristos a venit deci la Ioan pentru a primi botezul. Ioan I-a spus că nu el trebuie să Il boteze pe Hristos, ci Hristos trebuie să îl boteze pe el. Dar Mantuitorul a insistat sa primeasca botezul lui Ioan, ”pentru a se implini Scripturile”. In momentul in care Ioan îl boteza pe Iisus Hristos, cerurile s-au deschis, Duhul Sfant s-a pogorat deasupra lui Iisus in chip de porumbel, iar o voce s-a auzit: ”Tu esti Fiul meu preaiubit in care imi gasesc toata placerea Mea”. Ioan a avut acum confirmarea ca Iisus este Mantuitorul, Fiul lui Dumnezeu. Acum, misiunea lui Ioan era incheiata. El trezise natiunea, a deschis calea Mantuitorului.
Totusi, Ioan Botezatorul a mai continuat sa predice cateva luni, insa mai la nord, in localitatea Aenon. Pe masura ce Iisus se facea din ce in ce mai remarcat, multi dintre ucenicii lui Ioan au devenit ucenici ai lui Iisus, dupa cum spunea insusi Ioan: ”Trebuie ca El sa creasca si eu sa ma micsorez”. Dintre ucenicii lui Ioan, care au devenit ucenici ai lui Hristos, sunt Petru, Andrei , Ioan Evanghelistul si Iacov.
In vremea lui Ioan Botezatorul, tetrarh al Galileei era Irod Antipa, fiul lui Irod cel Mare,autorul uciderii copiilor din Betleem. Nu reuseste insa sa obtina de la romani titlul de rege al Galileei, titlu pe care l-a avut tatal sau. Isi face cunoscuta evlavia, mergand in pelerinaj la Ierusalim, si aparand iudaismul in fata procuratorului roman,lucru ce il ridica in ochii supusilor sai. Cultiva insa si relatiile cu romanii, punand numele noului oras de pe malul lacului Ghenezaret, Tiberiada. A avut ca nevasta pe fiica regelui Aretas, insa o repudiaza pentru a se casatori cu Irodiada, cumnata lui, sotia fratelui sau Filip. Acest lucru scandalizeaza opinia publica, cat si pe Ioan Botezatorul.
Irod recunoaste sfintenia lui Ioan, dar este deranjat de faptul ca Ioan ii reproseaza mereu lui si Irodiadei incestul si destrabalarea in care traiesc. Ioan este opusul lor. Ioan Botezatorul a fost un sfant, un ascet, un om al lui Dumnezeu, in timp ce Irod si Irodiada erau desfranati, traind numai in placerile lumesti. Conflictul era inevitabil.
Pe langa diferentele de comportament si moralitate, lui Irod ii era teama oarecum de Ioan, caci Ioan avea numerosi adepti, si Irod considera ca acesti adepti ar putea creea tulburari. Din aceste motive Ioan Botezatorul a fost intemnitat de Irod.
Nu se stie exact locul in care a fost intemnitat Ioan, dar se banuieste ca ar fi vorba de fortareata Machaerus, aflata pe malul rasaritean al Marii Moarte, intr-un tinut sumbru si izolat. Nici un drum nu leaga acest colt cu lumea din afara. Poteci inguste duc din valea Iordanului spre muntii dezgoliti ai Moabului de odinioara. Nu departe de raul Arnon, o culme inalta se ridica deasupra celorlalti munti. Beduinii numesc acest loc „El Masnaka”-palatul suspendat .Aici a fost locul unde a fost inchis Ioan Botezatorul.
In timp ce se afla in inchisoare, Ioan Botezatorul trimite pe cativa dintre ucenicii lui la Iisus, ca să îl intrebe daca El este cu adevarat Mesia. Ne intrebam de ce s-a indoit Ioan? Cand el primise o marturie atat de pozitiva si increzatoare ca Iisus este Mantuitorul. Se pare insa ca Dumnezeu nu ii revelase totul cu privire la Imparatia Mesianica. Ioan Botezatorul, ca orice evreu din acele vremuri,astepta probabil un Mesia politic. Acest lucru, chiar si cei 12 ucenici l-au inteles cu dificultate.
Din familia lui Irod, Irodiada nutrea o ura adanca impotriva lui Ioan Botezatorul. Irodiada era o femeie mondena, al carui unic scop in viata era plăcerea, puterea si orgoliul. Ea ar fi vrut sa il vada mort pe Ioan, dar lui Irod ii era teama sa-l ucida din cauza multimilor. De aceea, Irodiada se vede nevoita sa recurga la viclesug.
Cand Irod a oferit o petrecere, fiica sa vitrega, Salomea, a dansat pentru Irod, in vazul tuturor curtenilor si oficialitatilor aflate la petrecere. In Noul Testament, nu este pomenit numele acestei printese, iar in istoria vietii lui Ioan Botezatorul, ea este numita „fata Irodiadei”. Insa istoricul Flavius Iosefus ne ofera informatii mai amanuntite. Chipul printesei Salomea a fost pastrat pe o mica moneda, in care apare alaturi de sotul ei, Aristobul. Moneda poarta urmatoarea inscriptie: ”Regele Aristobul-Regina Salomea”. Aceasta este fiica Irodiadei, care stia sa confere curtii tatalui sau vitreg acel gust de tinerete si erotism, atat de pretuit de suveranii Orientului.
Irod,cu totul subjugat de dansul voluptos al fiicei sale vitrege, ii fagaduieste in fata dregatorilor de la curte, a ofiterilor si a oamenilor celor mai de seama din Galileea ca ii va da orice ii va cere, pana la jumatate din imparatie, ca si cum nimic nu ar fi fost mai presus de aceasta placere fizica. Salomea, sfatuita de mama ei, Irodiada, cere capul lui Ioan Botezatorul pe o tipsie. Din pricina juramintului facut in fata atator oameni de vaza,regele este nevoit sa isi tina promisiunea. Ioan Botezătorul este decapitat.
Presupunand ca Ioan Botezatorul si-a inceput lucrarea inainte de a-L boteza pe Iisus Hristos, atunci inseamna ca ea a durat un an si jumatate. 30 de ani petrecuti in pustie si singuratate, un an si jumatate de propovaduire publica, un an si patru luni de temnita. Apoi, moartea. Cat despre ucenicii lui Ioan, o parte din ei s-au alaturat rebelilor zeloti, altii au devenit ucenici ai lui Iisus, iar un numar dintre ei au ramas cu mult dupa ce el a disparut.
Sfantul Ioan Botezatorul, a fost, dupa cum ne spune insusi Mantuitorul Iisus, cel mai mare om care s-a nascut pe pamant din femeie, dar cel mai mic in Imparatia Cerurilor.
Strigatul său, ”Pocaiti-va!”, a avut un mare efect asupra natiunii ebraice ce gemea sub jugul invadatorilor romani, mari multimi de oameni urmandu-l in pustie.
Parintii Sf. Ioan Botezatorul au fost un preot numit Zaharia, din ceata preoteasca a lui Abia, iar mama sa a fost Elisaveta, din fetele lui Aaron, rudenie a Fecioarei Maria, dupa cum ne spune Evanghelia dupa Luca. Amandoi erau neprihaniti inaintea lui Dumnezeu, erau oameni in varsta, dar Elisaveta nu putea avea copii căci era stearpa.
In timp ce oficia slujba, la randul cetei lui, lui Zaharia i s-a aratat Arhanghelul Gavril, care îl înştiinţeaza că nevasta sa, Elisaveta va avea un copil ce va merge „in duhul si puterea lui Ilie”, ce nu va pune gura pe vin si pe bautura ametitoare, si inca din pantecele mamei sale se va umple de Duh Sfant. Arhanghelul îi mai spune că numele copilului sau fi Ioan. Zaharia, mirat de spusele trimisului lui Dumnezeu, are unele indoieli, motiv pentru care Arhanghelul Gavril îi spune ca va fi mut pana in ziua cand se vor implini aceste lucruri.
Dupa ce Elisaveta a nascut, i s-a dezlegat si limba lui Zaharia, care a spus ca numele copilului va fi „Ioan”, si nu „Zaharia”, cum ar fi vrut vecinii si rudele. Umplindu-se de Duhul Sfant, Zaharia a inceput sa profeteasca despre Ioan, cel ce va deschide drum Lucrarii Celui Prea Inalt.
Despre parintii lui Ioan, nu mai avem nici o informatie in Sf. Scriptura. In Traditie, ni se spune insa ca Zaharia ar fi fost ucis in Templu, din porunca lui Irod.
Despre tineretea Sf. Ioan Botezatorul avem date destul de putine. In Sf. Scriptura, ni se arata că el evita aşezarile omenesti, trăind in pustie si hranindu-se cu lacuste si miere salbatica. Pustia in care a locuit se afla la apusul Marii Moarte, o regiune foarte salbatica, de unde putea sa vada Muntele Nebo, de pe ale carui inaltimi a privit Moise spre Tara Promisa, raul Iordan, pe care-l traversase Iosua. Vizitase probabil si raul Cherit, unde Ilie a fost hranit de corbi. Modul sau de viata, imbracamintea semanau foarte mult cu cele ale lui Sf. Ilie.
La varsta de 30 de ani, Ioan Botezatorul a primit chemarea. Evanghelistul Luca ne spune ca acest eveniment a avut loc „în anul al 15-lea al domniei lui Tiberiu Cezar, pe cand Pilat din Pont era dregator in Iudeea, Irod cârmuitor in Galileea, Filip, fratele lui carmuitor al Ituriei si al Trahonitei, Lisania carmuitor al Abilenei, in zilele marilor preoti Ana si Caiafa”.
Ioan Botezatorul si-a inceput predica in tinutul din imprejurimile raului Iordan, propovaduind botezul pocaintei, un botez cu apa, pentru iertarea pacatelor. Ioan Botezatorul, era „glasul celui ce striga din pustie”, cel ce trebuia să netezeasca calea Domnului. Accentul strigatului său era concentrat in cuvantul „Pocaiti-va”. Propovaduirea lui a avut un succes imens. Multimi mari de oameni au venit pentru a primi botezul lui, un botez premergator botezului crestin. Istoricul Flavius Iosefus ne spune că predica lui Ioan, a avut o mare influenta asupra poporului, asupra oamenilor simpli, care pareau gata sa faca orice le spunea el. Vestile au ajuns si la Irod, carmuitorul Galileei.
Cu toate acestea, predica lui nu era foarte atragatoare pentru majoritatea oamenilor. Propovaduieste postul, pocainta, privatiunile, marturisirea pacatelor personale. Propune o viata complet lipsita de placeri profane si cu totul inchinata lui Dumnezeu, cerand purificarea sufletului si a trupului.
Ioan Botezatorul se adresa multimilor, care veneau sa fie botezate in cuvinte dure, el fiind un prooroc sever. Indemna oamenii sa faca fapte bune, sa fie cinstiti, milostivi, morali. Tot istoricul Flavius Iosefus ne spune ca Ioan indemna sa se straduiasca la atingerea perfectiunii.
Intrebat fiind de popor si de farisei daca el este Hristosul, Ioan le raspunde zicandu-le ca botezul sau este cu apa, dar va veni mai apoi Acela care va boteza cu Duh Sfant si foc si care îi este cu mult superior el nefiind vrednic nici macar sa deslege cureaua incaltamintelor Sale. Fariseii au vrut sa afle astfel mai multe despre Ioan Botezatorul, avand in vedere ca nici un profet nu a mai aparut de mai bine de 400 de ani. Preotii erau intr-un fel ingrijorati de activitatea lui Ioan, crezand că este o amenintare la stabilimentul religios al poporului evreu.
Mantuitorul Iisus Hristos, fiind la inceputul lucrarii Sale, a venit din Galileea la raul Iordan, pentru a primi botezul lui Ioan. Ioan Botezatorul, fusese instiintat de Dumnezeu ca Acela asupra caruia se va pogori Duhul Sfant, Acela este Hristosul.
Iisus Hristos a venit deci la Ioan pentru a primi botezul. Ioan I-a spus că nu el trebuie să Il boteze pe Hristos, ci Hristos trebuie să îl boteze pe el. Dar Mantuitorul a insistat sa primeasca botezul lui Ioan, ”pentru a se implini Scripturile”. In momentul in care Ioan îl boteza pe Iisus Hristos, cerurile s-au deschis, Duhul Sfant s-a pogorat deasupra lui Iisus in chip de porumbel, iar o voce s-a auzit: ”Tu esti Fiul meu preaiubit in care imi gasesc toata placerea Mea”. Ioan a avut acum confirmarea ca Iisus este Mantuitorul, Fiul lui Dumnezeu. Acum, misiunea lui Ioan era incheiata. El trezise natiunea, a deschis calea Mantuitorului.
Totusi, Ioan Botezatorul a mai continuat sa predice cateva luni, insa mai la nord, in localitatea Aenon. Pe masura ce Iisus se facea din ce in ce mai remarcat, multi dintre ucenicii lui Ioan au devenit ucenici ai lui Iisus, dupa cum spunea insusi Ioan: ”Trebuie ca El sa creasca si eu sa ma micsorez”. Dintre ucenicii lui Ioan, care au devenit ucenici ai lui Hristos, sunt Petru, Andrei , Ioan Evanghelistul si Iacov.
In vremea lui Ioan Botezatorul, tetrarh al Galileei era Irod Antipa, fiul lui Irod cel Mare,autorul uciderii copiilor din Betleem. Nu reuseste insa sa obtina de la romani titlul de rege al Galileei, titlu pe care l-a avut tatal sau. Isi face cunoscuta evlavia, mergand in pelerinaj la Ierusalim, si aparand iudaismul in fata procuratorului roman,lucru ce il ridica in ochii supusilor sai. Cultiva insa si relatiile cu romanii, punand numele noului oras de pe malul lacului Ghenezaret, Tiberiada. A avut ca nevasta pe fiica regelui Aretas, insa o repudiaza pentru a se casatori cu Irodiada, cumnata lui, sotia fratelui sau Filip. Acest lucru scandalizeaza opinia publica, cat si pe Ioan Botezatorul.
Irod recunoaste sfintenia lui Ioan, dar este deranjat de faptul ca Ioan ii reproseaza mereu lui si Irodiadei incestul si destrabalarea in care traiesc. Ioan este opusul lor. Ioan Botezatorul a fost un sfant, un ascet, un om al lui Dumnezeu, in timp ce Irod si Irodiada erau desfranati, traind numai in placerile lumesti. Conflictul era inevitabil.
Pe langa diferentele de comportament si moralitate, lui Irod ii era teama oarecum de Ioan, caci Ioan avea numerosi adepti, si Irod considera ca acesti adepti ar putea creea tulburari. Din aceste motive Ioan Botezatorul a fost intemnitat de Irod.
Nu se stie exact locul in care a fost intemnitat Ioan, dar se banuieste ca ar fi vorba de fortareata Machaerus, aflata pe malul rasaritean al Marii Moarte, intr-un tinut sumbru si izolat. Nici un drum nu leaga acest colt cu lumea din afara. Poteci inguste duc din valea Iordanului spre muntii dezgoliti ai Moabului de odinioara. Nu departe de raul Arnon, o culme inalta se ridica deasupra celorlalti munti. Beduinii numesc acest loc „El Masnaka”-palatul suspendat .Aici a fost locul unde a fost inchis Ioan Botezatorul.
In timp ce se afla in inchisoare, Ioan Botezatorul trimite pe cativa dintre ucenicii lui la Iisus, ca să îl intrebe daca El este cu adevarat Mesia. Ne intrebam de ce s-a indoit Ioan? Cand el primise o marturie atat de pozitiva si increzatoare ca Iisus este Mantuitorul. Se pare insa ca Dumnezeu nu ii revelase totul cu privire la Imparatia Mesianica. Ioan Botezatorul, ca orice evreu din acele vremuri,astepta probabil un Mesia politic. Acest lucru, chiar si cei 12 ucenici l-au inteles cu dificultate.
Din familia lui Irod, Irodiada nutrea o ura adanca impotriva lui Ioan Botezatorul. Irodiada era o femeie mondena, al carui unic scop in viata era plăcerea, puterea si orgoliul. Ea ar fi vrut sa il vada mort pe Ioan, dar lui Irod ii era teama sa-l ucida din cauza multimilor. De aceea, Irodiada se vede nevoita sa recurga la viclesug.
Cand Irod a oferit o petrecere, fiica sa vitrega, Salomea, a dansat pentru Irod, in vazul tuturor curtenilor si oficialitatilor aflate la petrecere. In Noul Testament, nu este pomenit numele acestei printese, iar in istoria vietii lui Ioan Botezatorul, ea este numita „fata Irodiadei”. Insa istoricul Flavius Iosefus ne ofera informatii mai amanuntite. Chipul printesei Salomea a fost pastrat pe o mica moneda, in care apare alaturi de sotul ei, Aristobul. Moneda poarta urmatoarea inscriptie: ”Regele Aristobul-Regina Salomea”. Aceasta este fiica Irodiadei, care stia sa confere curtii tatalui sau vitreg acel gust de tinerete si erotism, atat de pretuit de suveranii Orientului.
Irod,cu totul subjugat de dansul voluptos al fiicei sale vitrege, ii fagaduieste in fata dregatorilor de la curte, a ofiterilor si a oamenilor celor mai de seama din Galileea ca ii va da orice ii va cere, pana la jumatate din imparatie, ca si cum nimic nu ar fi fost mai presus de aceasta placere fizica. Salomea, sfatuita de mama ei, Irodiada, cere capul lui Ioan Botezatorul pe o tipsie. Din pricina juramintului facut in fata atator oameni de vaza,regele este nevoit sa isi tina promisiunea. Ioan Botezătorul este decapitat.
Presupunand ca Ioan Botezatorul si-a inceput lucrarea inainte de a-L boteza pe Iisus Hristos, atunci inseamna ca ea a durat un an si jumatate. 30 de ani petrecuti in pustie si singuratate, un an si jumatate de propovaduire publica, un an si patru luni de temnita. Apoi, moartea. Cat despre ucenicii lui Ioan, o parte din ei s-au alaturat rebelilor zeloti, altii au devenit ucenici ai lui Iisus, iar un numar dintre ei au ramas cu mult dupa ce el a disparut.
Labels:
Sfântul Ioan Botezătorul
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Arhivă blog
-
►
2024
(458)
- ► septembrie (43)
-
►
2023
(534)
- ► septembrie (51)
-
►
2022
(474)
- ► septembrie (35)
-
►
2021
(287)
- ► septembrie (5)
-
►
2020
(325)
- ► septembrie (14)
-
►
2019
(235)
- ► septembrie (1)
-
►
2018
(234)
- ► septembrie (12)
-
►
2017
(162)
- ► septembrie (9)
-
►
2016
(53)
- ► septembrie (7)
-
►
2015
(104)
- ► septembrie (5)
-
►
2014
(176)
- ► septembrie (27)
-
►
2013
(178)
- ► septembrie (11)
-
►
2012
(260)
- ► septembrie (16)
-
▼
2011
(406)
- ► septembrie (17)
-
▼
ianuarie
(63)
- Mitropolitul Bartolomeu Anania
- SFINTII CHIR SI IOAN
- PUSTNICUL ȘI TÂLHARUL
- DA SAU NU...
- Sfintii 3 ierarhi VASILE CEL MARE, GRIGORE TEOLOGU...
- Duminica lui Zaheu vamesul
- Sfantul Efrem Sirul
- Protosinghelul Nicodim Măndiţă, de la Mănăstirea A...
- O istorioară despre Acatistul Buneivestiri
- PILDA AMERICANULUI
- Discutie intre doi embrioni
- Maine este duminica vindecarii orbului din Irihon
- Teme-te de Dumnezeu
- SFANTUL APOSTOL TIMOTEI
- DOAMNE SANT ASA DE MIC
- MAXIM MARTURISITORUL, sfantul inchisorilor bizantine
- Stii foarte puţin şi…zici că te-ai convertit!
- VREAU SA-L CUNOSC PE DUMNEZEU
- CEI 3 ''MOSNEGI''
- SA IUBESTI...
- SFANTUL EFTIMIE CEL MARE
- Sfantul Serafim de Sarov (1759-1833)
- „Departe-i iadul?"
- CE ESTE SMERENIA..
- Iar cel smerit a zis iarasi:
- Daca parintii tai sant necredinciosi
- Batranul si nepotul
- LAZAR
- RADACINILE SUFLETULUI
- LIMBA SI MINTEA
- DE DRAGUL BANULUI
- RUGACIUNE CATRE SF ANTONIE CEL MARE
- Despre omul şi sufletul raţional - Sf. Antonie cel...
- Sf. Petru de iarna, patronul lupilor
- IN CLIPA MORTII...
- Taina Sfântului Botez
- Parintele Selafiil de la Noul Neamt (+2005)
- Profetiile parintelui Ilarion Argatu
- Rascumparatorul
- Un frumos si plin de intelepciune fragment dintr-o...
- Vocea ortodoxiei
- De atatia ani!
- Soborul Sfantului Ioan Botezatorul
- Iarta-mi Doamne
- UN NECREDINCIOS..
- INDREPTAR DE SPOVEDANIE
- UNA DIN MINUNILE SFANTULUI NECTARIE...
- Rugaciunea inimii
- Iisus a răspuns: "Împărăţia mea nu este din lumea ...
- Sfantul Serafim de Sarov;
- SABIA SI COROANA
- Ajunul Botezului Domnului – Post
- Viata Sfantului IOAN BOTEZATORUL
- Mari Duhovnici Romani: Felix Dubneac ( 1912 -2008 )
- Protosinghelul Nicodim Măndiță ( 1889 -1975 ) de l...
- Una din minunile Sfantului Nicolae
- SPOVEDANIA OMULUI LAUNTRIC / Despre marturisirea s...
- Citate Sf Evanghelie despre mantuire si un mod de ...
- De ce plang, Doamne?
- POVETE
- Sfanta Cuvioasa Melania Romana
- SFÂNTUL VASILE CEL MARE
- SFÂNTUL VASILE CEL MARE
CARUI SFANT TREBUIE SA NE RUGAM?
Drumul către viaţa cea veşnică şi fericită a împărăţiei lui Dumnezeu trece prin multe necazuri şi ispite în această scurtă viaţă, iar noi avem nevoie de ajutor în aceste încercări, ajutor pe care nici un om nu poate să ni-l dea. De aceea ne întoarcem către Dumnezeu, către Maica Domnului şi către sfinţi. Şi cele pe care nu întotdeauna putem de unii singuri să le înfăptuim, acelea întru care nu întotdeauna pot să ne ajute medicii cei pământeşti şi mai-marii zilei, pot întotdeauna să ni le dea sfinţii lui Dumnezeu. Orice sfânt poate să ceară de la Dumnezeu lucrurile pentru care ne rugăm, dacă acestea ne sunt spre folos şi spre mântuirea sufletelor noastre. Şi totuşi, după cuvintele Apostolului, „darurile sunt felurite” (I Cor. 12, 4). După împrejurările vieţii sfinţilor, ori după voia osebită a lui Dumnezeu, unii dintre sfinţi ajută celor care se roagă lor pentru un anumit lucru, alţii – pentru un altul, după darurile lor; şi nu există necaz al vieţii, nevoie sufletească ori trupească la care să nu răspundă un plăcut al lui Dumnezeu şi pe care să n-o împlinească acesta.
Totalul afișărilor de pagină
Etichete
.
. Despre Evlavie
.RUGĂCIUNE
“Tâlcuire la Tatăl nostru”
ABECEDARUL VIETII DUHOVNICESTI
ACATISTE
ACATISTUL Cuviosului Ioan de la Prislop
Acatistul Sfântului GHERASIM KEFALONITUL
Acatistul Sfintei Cruci
Acatistul Sfintilor Brancoveni
Adormirea Maicii Domnului
Adormirea Preasfintei Născătoare de Dumnezeu
Adormirea Sfintei Ana
ADUCEREA MOAŞTELOR SFÂNTULUI MUCENIC ŞTEFAN
AGHIAZMA SAU APA SFINTITA
AICI GASESTI CANTARI BISERICESTI
AICI GASESTI INDREPTAR PENTRU SPOVEDANIE
AICI GASESTI INTREBARI SI RASPUNSURI
AICI GASESTI SFATURI DUHOVNICESTI
AICI SANT CELE MAI IMPORTANTE RUGACIUNI
AICI SE GASESC SFINTE MOASTE
Alexandru Pesamosca
Arhanghelui Gabriel.
Arhiepiscop Justinian Chira
ARHIMANDRIT TEOFIL PARAIAN
Articole Apopei Roxana
Articole Ioan Monahul
AUDIO..VISARION IUGULESCU
BISERICI
BUNA VESTIRE
CANOANELE SFANTULUI CALINIC
Canon de rugăciune către Sfinţii Mucenici Evlampie şi Evlampia - sora lui
Canonul Sfantului Andrei Criteanul din Postul Sfintelor Pasti
Canonul Sfantului Meletie al Antiohiei
CARTI INTERESANTE
Cei patru Sfinţi Evanghelişti
CELE 7 PLANSURI..EFREM SIRUL
Cine a fost Zorica Laţcu Teodosia?
Citate
CUGETARI ORTODOXE
CUM SA NE RUGAM
CUVINTE DE FOLOS
Cuviosul Arhimd. Sofronie
Cuviosul Gherontie
Cuviosul Nicodim de la Tismana (26 Decembrie)
CUVIOSUL SERGHIE:
Cuviosul Tadei de la Vitovnita
Cuviosului Sofronie Saharov
DESPPRE VRAJI SI FARMECE
DESPRE CINSTIREA SFINŢILOR
DESPRE AVORT
DESPRE ACATISTE SI PARACLISE
DESPRE APOCALIPSA
DESPRE BOALA
Despre Boboteaza
DESPRE CLEVETEALA SI JUDECATA.
Despre Clopote
Despre colivă
DESPRE CREDINTA
DESPRE CRUCE
DESPRE DIAVOL
DESPRE DRAGOSTE
Despre educatia crestina a copiilor
Despre Frică
DESPRE HAINELE PREOTESTI
DESPRE ICOANE
DESPRE INGER PAZITOR
Despre invidie
Despre iubire
DESPRE JUDECAREA APROAPELUI
DESPRE JUDECATA DE APOI SI VIATA DUPA MOARTE
DESPRE JUDECATILE LUI DUMNEZEU
DESPRE LACRIMI
DESPRE LUMANARI
DESPRE MAICA DOMNULUI
DESPRE MANIE
Despre milostenie
DESPRE MOARTE
DESPRE OZN-URI
DESPRE PACAT
DESPRE POCAINTA
DESPRE POST
Despre PREOTUL DUHOVNIC
DESPRE RAI SI IAD
DESPRE RUGACIUNE
Despre Rugaciunea Inimii
Despre Sfanta Impartasanie
DESPRE SFINTELE MOASTE
DESPRE SFINTELE MOASTE Sfântul Ioan Gură de Aur
DESPRE SMERENIE
DESPRE SMERENIE MANDRIE SI EGOISM
DESPRE SUFLET
DESPRE TALISMAN
DESPRE TRUFIE
DESPRE URA
DIN SFATURILE DE LA PARINTELE IOAN
Din sfaturile Preotului Ioan Clopotel
DREPTUL SIMEON ŞI SFÂNTA PROOROCIŢĂ ANA
Drumul sufletului după moarte
DUCEŢI-VĂ SĂ VĂ ARĂTAŢI PREOŢILOR
Dudul lui Zaheu - Biserica Sfantul Elisei din Ierihon
Duminica Tuturor Sfintilor
ENIGMA MARAMEI VERONICĂI
EPISTOLIA DOMNULUI
Fuga in Egipt
ICOANA BIZANTINĂ
IER. SAVATIE BASTOVOI
IEROD. VISARION IUGULESCU
INDICATIILE TESTAMENTARE ALE LUI IOAN IANOLIDE:
Inmormantarea Înalt Prea Sfințitului Mitropolit Nicolae al Banatului
Intampinarea Domnului
INTERVIURI
Intrarea Domnului in Ierusalim
INVATATURI
IZVORUL TAMADUIRII
ÎNAINTEPRĂZNUIREA ÎNTÂMPINĂRII DOMNULUI
Kamenski Mănăstirea "Înălţarea Domnului"
Lancea cu care a fost omorât Hristos
Legenda Sfântului Valentin
MANASTIREA HUREZU
MARGARITARE DUHOVNICESTI
MINUNEA DE LA SF.MORMANT
Minuni ale Sfantului Nectarie
MINUNI..
Mitropolitul Antonie al Surojului
MITROPOLITUL BARTOLOMEU ANANIA
Nasterea Sf Ioan Botezatorul
O rugăciune de dimineaţă
OSÂNDIRE DE SINE SI EGOISM
PARACLISUL SFINȚILOR MUCENICI ADRIAN ȘI NATALIA (26 AUGUST)
Parastasele și folosul lor
PARINTELE ADRIAN FAGETEANU
PARINTELE ARSENIE BOCA
PARINTELE ARSENIE PAPACIOC
Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa
PARINTELE ILARION ARGATU
PARINTELE ILIE LACATUSU
PARINTELE IOSIF TRIFA
PARINTELE JUSTIN PARVU
Parintele Maxim un stalpnic al zilelor noastre
Parintele Nichifor cel lepros
PARINTELE PAISIE AGHIORITUL
PARINTELE PETRONIU TANASE
PARINTELE PORFIRIE
PARINTELE SOFIAN BOGHIU
Parintele Teofil Paraian
PARINTELE VISARION IUGULESCU
Părintele Cleopa Ilie
Părintele Constantin Galeriu
Părintele Iulian de la Prodromu
Părintele Iustin Pârvu
Părintele Proclu Nicău
PĂRINTELE PROFESOR DUMITRU STĂNILOAE
Părintele Rafail Noica
Pătimirea Sfinţilor Mucenici Trofim Savvatie şi Dorimedont († 276)
Pelerinaj Grecia 2017
Pelerinaj Israel
PILDE
PILDE CRESTINE
PILDE DIN PATERIC
POEZII
POEZII ..IISUS HRISTOS
Poezii cu Preot Ioan
POEZII DE ANDREI BOTOSANU
POEZII DE CAMELIA CRISTEA
Poezii de Costel Ursu
Poezii de Daniela Ibisin
Poezii de Doru Avram
Poezii de Eliana Popa
POEZII DE ILARION ARGATU
Poezii de Maria Pintecan
Poezii de Pr.Gabriel Militaru
Poezii de Preot Sorin Croitoru
POEZII DE RADU GYR
POEZII DE TRAIAN DORZ
Poezii de Valeriu Gafencu
Poezii de Vasile Militaru
Policarp si Laurentiu
POVESTIRE
POVESTIRI DIN PATERIC
POVESTIRI DUHOVNICESTI
POVESTITE DE SFINTI
Pr. Efrem Atonitul
PR. PAISIE OLARU
Preot
PREOT Ioan Dumitriu de la Parohia Tipografilor
Preotul Andrei Constantin
PREVIZIUNI
Prigonită pentru Iisus Hristos la doar 14 ani
PROFETII
Prohodul Domnului
Proorocul Moise
PROTOSINGHELUL NICODIM MANDITA
Pruncii Simeon şi Parascheva
Psalmi
Psalmul 50 (al lui David)
Psaltirea
PUSTNIC ONUFRIE
Răspunsuri Duhovnicesti de la părintele Argatu
Rucăciune către sfinti
Rugaciune catre Domnul nostru Iisus Hristos
Rugaciune pentru bolnavii de cancer.
RUGACIUNEA PARINTELUI GHERONTIE - PENTRU ORICE DORINTA
Rugaciunea Sfintei Cruci
RUGACIUNI
Rugăciune catre Sfantul Ilie
Rugăciune catre Sfantul Nectarie
Rugăciune către Mântuitorul a Sfântului Dimitrie al Rostovului
RUGĂCIUNE CĂTRE PĂRINTELE ARSENIE BOCA
Rugăciune către Sfântul Apostol Simon Zilotul
Rugăciune către Sfântul Apostol şi Evanghelist Ioan
Rugăciune către Sfântul Ierarh Ioan Maximovici
RUGĂCIUNE CĂTRE SFÂNTUL MUCENIC VENIAMIN DIACONUL
Rugăciune către Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul
RUGĂCIUNE CĂTRE TOTI SFINTII
Rugăciune de pocăinţă
Rugăciune pentru căsătorie...
RUGĂCIUNEA PREACUVIOSULUI PĂRINTE IOAN DAMASCHIN
Rugăciunea ultimilor Părinţi de la Optina
Rugăciuni
Rugăciuni către Sfinţii Arhangheli pentru fiecare zi a săptămînii
Rusaliile
SA FIM OAMENI SA-I AJUTAM
SARBATORI
Săpămana Patimilor
Sânzaienele
Schimbarea la Fată
SCOPUL VIETII CRESTINESTI
SEMNIFICATIA NUMELUI NOSTRU.
Sf .Ghelasie de la Râmeţ
Sf ap Iacob al lui Zevedeu
SF DIMITRIE IZVORATORUL DE MIR
Sf Gheorghe
Sf Ignatie
SF. IERARH ANTIM IVIREANU
Sf. Ignatie Teoforul
SF. IOAN DE LA PRISLOP
Sf. Mc. Calistrat;
Sf. Porfirie Bairaktaris
SF.APOSTOL SI EVANGHELIST LUCA
SF.IERARH CALINIC DE LA CERNICA
Sf.Ignatie Briancianinov
Sfanta Mucenită Tatiana
Sfanta Alina
Sfanta Ana
SFANTA CUVIOASĂ PARASCHEVA
SFANTA DUMINICA
SFANTA ECATERINA
Sfanta Eugenia
Sfanta Evdochia
SFANTA FILOFTEIA
Sfanta Fotinii
SFANTA HRISTINA
Sfanta Iulia
SFANTA LITURGHIE
Sfanta Lucia
Sfanta Macrina
Sfanta Maria Egipteanca
Sfanta Maria Magdalena
Sfanta Marina
Sfanta Mucenita Haritina
Sfanta Mucenita Tecla
Sfanta Mucenită Tatiana
SFANTA PARASCHIVA
Sfanta Salomeea
Sfanta Teodora
Sfanta Varvara
Sfanta Veronica
SFANTA XENIA
Sfantul Mc Ioan Valahul
SFANTUL ADRIAN
Sfantul Alexandru
Sfantul Andrei - Apostolul romanilor
Sfantul Andrei Rubliov
Sfantul Antonie de la Veria
Sfantul Ap.Timotei
SFANTUL APOSTOL ANDREI
SFANTUL APOSTOL IOAN
Sfantul Apostol si Evanghelist Matei
Sfantul Apostol Tadeu
Sfantul Apostol Toma
Sfantul Calinic de la Cernica
SFANTUL CRISTIAN
Sfantul Cuvios Patapie
SFANTUL DANIIL SIHASTRUL
Sfantul Dimitrie al Rostovului
Sfantul Dobri Dobrev
SFANTUL DUMITRU
Sfantul Efrem Cel Nou
Sfantul Efrem Katunakiotul
Sfantul Eftimie cel Mare
Sfantul Emilian
Sfantul Ermolae
Sfantul Fanurie
SFANTUL GHEORGHE
Sfantul GHERASIM DE LA IORDAN
Sfantul Gherasim din Kefalonia
Sfantul Grigorie cel Mare - Dialogul
SFANTUL GRIGORIE DECAPOLITUL
Sfantul Haralambie
SFANTUL IERARH PARTENIE
Sfantul Ierarh Vasile cel Mare
SFANTUL ILIE
Sfantul Ioan cel Nou de la Suceava
SFANTUL IOAN DAMASCHIN
Sfantul Ioan de Kronstadt
SFANTUL IOAN RUSUL
SFANTUL IOAN SCARARUL
SFANTUL IOSIF DE LA PARTOS
Sfantul Isidor din Hios
Sfantul Isidor Pelusiotul
Sfantul Iuda
Sfantul Iuliu Veteranul
Sfantul Lazăr din Betania
SFANTUL MARCU ASCETUL
Sfantul Maxim Mărturisitorul
SFANTUL MINA
SFANTUL MUCENIC EUSTATIE
Sfantul Mucenic Gheorghe
Sfantul Mucenic Polieuct
Sfantul Mucenic Procopie
SFANTUL MUCENIC TRIFON
Sfantul Nechifor Leprosul
SFANTUL NECTARIE
SFANTUL NICOLAE
Sfantul Nicolae Steinhardt
Sfantul Nil Dorobantu
SFANTUL PANTELIMON
Sfantul Parinte Vichentie Malău
Sfantul Policarp
Sfantul Prooroc Iona
Sfantul Sava cel sfintit
SFANTUL SELAFIL DE LA NOUL NEAMT
SFANTUL SERAFIM DE SAROV
Sfantul Serafim de Virita
Sfantul Simeon Stalpnicul
SFANTUL SPIRIDON
SFANTUL STEFAN
Sfantul Stefan cel Mare
SFANTUL STELIAN
Sfantul Teodor Studitul
Sfantul Teodor Tiron
Sfantul Teodosie cel Mare
Sfantul Teodosie de la Brazi
SFANTUL TIHON DE ZADONSK
Sfantul Valentin (ORTODOXUL)
SFANTUL VASILE
SFANTUL VICTOR
Sfantul. Cuvios Dimitrie cel Nou
SFATURI DUHOVNICEŞTI ALE UNUI STAREŢ DE LA OPTINA
SFATURI CRESTINE
SFATURI DE LA PARINTELE IOAN
SFATURI DUHOVNICESTI
SFATURI PENTRU ANUL NOU
Sfaturi pentru suflet
SFATURI PENTRU VIAŢA DUHOVNICEASCĂ
Sfăntul Mercurie
SFÂNTA MUCENIŢĂ AGATA
Sfânta Muceniţă Agnia
SFÂNTA MUCENIŢĂ PARASCHEVI
Sfânta Muceniță Sofia și fiicele sale
Sfânta Salomeea
Sfânta Teodora de la Sihla
SFÂNTUL LAVRENTIE DE CERNIGOV
Sfântul Siluan Atonitul...
Sfântul Antonie cel Mare
Sfântul Apostol Filip
SFÂNTUL APOSTOL IACOB AL LUI ALFEU
Sfântul apostol Luca
Sfântul apostol Luca al Crimeii
Sfântul Apostol și Evanghelist Ioan
Sfântul Ciprian si Iustina
SFÂNTUL CUVIOS ANTIPA DE LA CALAPODEȘTI ( 10 ianuarie)
SFÂNTUL CUVIOS IOAN ZEDAZNELI
Sfântul Cuvios Macarie cel Mare sau Egipteanul
Sfântul cuvios Memnon
SFÂNTUL CUVIOS ONUFRIE CEL MARE
Sfântul Cuvios Paisie de la Neamţ
SFÂNTUL CUVIOS TEOFIL CEL NEBUN PENTRU HRISTOS
Sfântul Efrem Sirul
Sfântul Gheorghe Hozevitul
Sfântul Grigorie de Nyssa
Sfântul Grigorie Palama
Sfântul Ierarh Eumenie
Sfântul ierarh Ioan Maximovici cel nou
SFÂNTUL IERARH IOSIF CEL NOU DE LA PARTOŞ
Sfântul Ioan Botezătorul
SFÂNTUL IOAN CARPATINUL:
Sfântul Ioan Evanghelistul
Sfântul Ioan Gură de Aur
Sfântul Ioan Iacob Hozevitul
Sfântul Ioan Rilă
SFÂNTUL ISAAC SIRUL
SFÂNTUL MARE MUCENIC TEODOR STRATILAT
Sfântul Moise Etiopianul.
SFÂNTUL MUCENIC CALINIC
Sfântul Nicolae
Sfântul Nicolae Velimirovici
Sfântul Pahomie
SFÂNTUL PROOROC ZAHARIA
SFÂNTUL SERAFIM DE LA SAROV 1759 - 1833
SFÂNTUL SFINTIT MUCENIC FILUMEN
Sfântul Sfinţit Mucenic Dionisie Areopagitul; Sfântul Mucenic Teoctist
Sfântul Sfințit Mucenic Ierotei
SFÂNTUL SFINŢIT MUCENIC LUCHIAN
Sfântul Sfințitul Mucenic Ignatie
SFÂNTUL TEOFAN ZAVORATUL
SFIINTII-PRIETENII LUI DUMNEZEU
Sfintele Mucenite Agapi Hionia si Irina
SFINTELE PASTI
SFINTELE TAINE
SFINTI
Sfintii Zotic Atal Camasis si Filip de la Niculitel
Sfintii 42 de Mucenici din Amoreea
SFINTII APOSTOLI
SFINTII APOSTOLI PETRU SI PAVEL
SFINTII ARHANGHELI MIHAIL SI GAVRIL
Sfintii Atanasie si Chiril
SFINTII CHIR SI IOAN
SFINTII CONSTANTIN SI ELENA
Sfintii Cozma si Damian
Sfintii impărati Constantin si Elena
Sfintii Inchisorilor
SFINTII IOACHIM SI ANA
Sfintii Mari Mucenici Serghie si Vah.
Sfintii Martiri Brâncoveni
Sfintii Marturisitori Ardeleni
Sfintii Mihail si Gavril
Sfintii Români
Sfintii Simeon si Ana
Sfintii Trei Ierarhi Vasile Grigorie si Ioan
Sfintii Varsanufie si Ioan
Sfintii Zilei
Sfinţii 40 de Mucenici din Sevastia Armeniei (9 martie)
Sfinții Mucenici Pavel şi Iuliana
SFINŢII ŞI OCROTIRILE LOR
Sfînta Mare Muceniţă Irina
Sfîntul Antonie de la Iezeru-Vîlcea
SINUCIGAŞII
SOBORUL MAICII DOMNULUI
Soborul Sfinților 70 de Apostoli.
TAINA CASATORIEI
TAINA SFINTEI SPOVEDANII
TEODORA DE LA SIHLA
TROPARUL SFANTULUI MUCENIC VLASIE
TROPARUL SFINTILOR TREI IERARHI
TUTUNUL ŞI ŢIGĂRILE = PĂCATUL SINUCIDERII
Ultimele trei dorinţe ale lui Alexandru cel Mare
VALERIU GAFENCU
VAMEȘUL ȘI FARISEUL
VAMILE VAZDUHULUI
Versuri de Horațiu Stoica
VIATA LUI IISUS HRISTOS
Viața Sfântului Iosif cel Nou de la Partos
VORBESTE PARINTELE GEORGE ISTODOR
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
AVEM SFINTI
Sunt mii de sfinţi
Ce-au îndurat martiriu,
Chinuri cumplite ei au suferit,
Dar câţi din oameni
Ştiu de-a lor durere,
Câţi despre ei au auzit?
Avem mulţi sfinţi
Ce mijlocesc la Domnul
Pentru a noastră mântuire,
Să le aducem şi noi astăzi
Prinos de mulţumire.
Să le urmăm credinţa neclinită
Şi dragostea de Dumnezeu,
Să îi rugăm să ne ajute,
Căci drumul vieţii este
Din zi în zi mai greu.