Rugându-se odată Sfântul Nifon, a văzut porţile
cerului deschise şi Îngerii lui Dumnezeu se îngămădeau întocmai ca
albinele la ştiubei, unii ieşiau, iar alţii intrau, aducând sufletele
oamenilor.
Şi erau oarecare în văzduh, cari se sileau să răpească sufletele
omeneşti şi să le arunce jos, iar Îngerii se împotriveau cu tărie,
lovind pe aceştia şi scăpând sufletele.

Părintele Ioan Ieroschimonahul
(cel mai înalt) cu vechiul său locuitor
la pustie, Monahul Pavel
|
Altădată Cuviosul Nifon a căzut întru uimire şi i s-a descoperit cum
duceau Îngerii sufletul unui cleric păcătos şi auzea cum se făleau
demonii că au făcut mare ispravă, încât şi din Slujitorii Nazireului
Iisus au doborât.
Atunci unul dintre demoni a început să-i ticăloşească dovedindu-le că
sunt în schimb atâţia clerici de cari ei nu se pot apropia de loc. Iar
ceilalţi au răspuns că de n-ar unelti semnul Sfintei Cruci, atunci s-ar
vedea că pot ei. Însă demonul cel care le sta împotrivă a zis:
“Dacă ne temem de lemnul pe care s-a răstignit Iisus, atunci înseamnă
că suntem de nimica. Dar nu este lemnul care ne sperie, ci puterea care
iese din el, care întocmai ca un fulger ne arde. Şi nu numai fulgerul
care iese din lemn ne arde, ci oricare lucru pe care îl pecetluiesc,
(adică îl însemnează creştinii cu senul lor), este foc arzător care iese
şi ne arde”.
Fiind întrebat Fericitul Nifon de către un frate despre faptele cari înarmează sufletul spre mântuire, cuviosul a răspuns:
“Postul este puternică armă a sufletului, însă este nevoie şi de neîncetată rugăciune, de linişte şi de tăcere”.
Dar pe lângă toate acestea este nevoie de citirea Sfintelor Scripturi, după cum zice David:
“Că de n-ar fi Legea ta gândirea mea, atunci aş fi pierit întru smerenia mea” (catisma 17).
SURSA
http://sfioaniacobhozevitul.wordpress.com/partea2_cuprins/p2_009_suflete_ies/