Pagini

20 februarie 2018

CÂTĂ DURERE POARTĂ-N SUFLET,OMUL !


"Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si.... Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesti oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".... Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos ...



Câtă durere poartă-n suflet, omul
Si câte ierni se-abat asupra lui,
Cu dragoste din cer, priveste Domnul
Asează-te-n genunchi, durerea sa i-o spui !

Ce mult amar si chin am strans in suflet
Si cate toamne reci l-au străbătut
Într-un ocean de lacrimi, am inecat un zambet
Să pun zăgaz durerii...n-am putut !

Am invătat ,primind Golgota-n suflet
Să imi doresc s-ajung si pe Tabor
Si am pornit avand in mine-un cuget
Că Domnul mi-e nădejde sfânta si-ajutor !

Si pasii mei ,călcând poteca vietii
Alunecând, m-am prăbusit zdrobit
Si am simtit cum vlaga tineretii
S-a scurs din sufletul si trupu-mi istovit !

Dar două mâini m-au tras din agonie
Si s-au grăbit balsam pe răni să-mi pună,
Mi-a dat să sorb...un strop de apă vie,
Un OM cu fruntea-nsângerată sub cunună !

Si ma privea cu milă nesfarsită
Desi era pe-o Cruce cu trupul, răstignit
Si-a smuls din cuie, mâna tintuita
M-a ridicat si cu iubire sfântă, mi-a soptit :

,,Eu am purtat toată povara lumii
Si inca port si astăzi Crucea grea,
M-au insotit doar lacrimile Mumii
Si ura celor ce-mi dădeau otet si fiere-a bea!

Si Eu m-am prabusit atunci sub Cruce
Si parca, nu povara ei mă apăsa
Ci lacrimile Mamei, ce nu-nceta a plânge,
Căci, peste veacuri, doar putini Mă vor urma !

Tu nu esti singur daca vii la Mine
Eu sunt cu tine, simt durerea ta ,
Când nu mai poti s-o duci, sunt lângă tine
Spre Inviere te ridic prin Jertfa Mea"

Eliana

15 februarie 2018

O reţetă a Sf. Efrem Sirul pentru opt boli ale sufletului

"Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si.... Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesti oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".... Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos ...
Cele opt gânduri din care vine tot ce-i rău şi din care omul nostru lăuntric se îmbolnăveşte adânc şi de moarte sunt următoarele: lăco­mia pântecelui, curvia, iubirea de arginţi, mânia, întristarea nepotrivită, trândăvirea, slava deşartă, trufia. Tocmai acestea poartă război cu fiecare om.
Dacă vrei să birui curvia, să îndrăgeşti privegherea şi însetarea, să te gândeşti întotdeauna la moarte şi sa nu stai niciodata de vorbă cu femeile, şi vei birui.
Dacă vrei să birui iubirea de arginţi, să îndrageşti neagonisirea şi necheltuirea.
Dacă vrei să birui maânia, să ţii minte cum Domnul nostru Iisus Hristos nu S-a mâniat pe evrei, cu tot răul pe care I l-au făcut, ci chiar S-a rugat pentru ei.
Dacă vrei să birui întristarea nepotrivită, să nu te mâhneşti nicicând pentru cele vremelnice, ci dacă te vor răni cu vorba, sau nu îţi vor da pace, sau te vor necinsti, nu te întrista, ci, dimpotrivă, bucură-te. Întristează-te doar când păcătuieşti, dar şi aici să păstrezi măsura, ca să nu cazi în deznădejde şi să pieri.
Dacă vrei să birui trândăvirea, îndeletniceşte-te macar o scurtă vreme cu vreo rucodelie, sau citeşte, sau roagă-te deseori.
Dacă vrei să bi­rui slava deşartă, să nu iubeşti laudele, nici cin­stirile, nici hainele bune, nici şederea pe locuri­le de frunte, nici întâietăţile, ci, dimpotrivă, să te bucuri atunci când eşti ocărât şi defaimat în chip mincinos, şi să te mustri pe tine însuţi, zicându-ţi că eşti mai păcătos decât orice om.
Dacă vrei să birui trufia, orice ai face, să nu zici că lucrul acela s-a făcut cu puterile tale, ci fie că posteşti, fie că petreci vremea în priveghere, fie că dormi pe pământul gol sau îngenunchezi adesea făcând me­tanii, să spui: “Cu ajutorul lui Dumnezeu şi cu acoperământul lui Dumnezeu se face aceasta, nu cu puterea mea”…
Nimic nu poate fi mai simplu şi accesibil de­cât această reţetă a lui Efrem împotriva celor opt boli ale sufletului – iar pentru ca ea să fie mai puternică şi mai eficace, adaugă rugăciunea ace­luiaşi Efrem:
“Doamne şi Stăpânul vieţii mele! Duhul trândăvirii, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie, iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei daruieşte-mi mie, slugii Tale.”
Extras din Reţetar duhovnicesc

10 februarie 2018

CUVANT DESPRE...INFRICOSATA JUDECATĂ

"Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem

: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si.... Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesti oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".... Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos ...


   Bucuria mea, in ziua Infricosatei Judecati Iisus Hristos va dovedi tuturor: crestini ortodocsi, eretici, sectanti, idolatri, pagani si atei, ca El exista, ca este viu si Atotputernic si, mai ales Drept! Infricosata Judecata este in perfect acord cu dreptatea lui Dumnezeu: "Drept esti Doamne si nu exista nedreptate intru Tine".
Dreptatea cere rasplatirea binelui si pedepsirea raului. Sfantul Ioan Gura de Aur spune despre aceasta Judecata, ca Dumnezeu o va face din doua motive: ca sa-Si faca dreptate Lui Insusi si sa faca dreptate alesilor Sai. Sfantul Apostol Pavel zice: "Noi toti trebuie sa ne infatisam inaintea scaunului de Judecata al lui Hristos, pentru ca fiecare sa primeasca dupa cele ce a facut prin trup, ori bine, ori rau" (2 Corinteni 5:10). Toate generatiile de la Adam si pana la cel din urma om, se vor aduna in fata Lui, cuprinse de groaza.
 Urmeaza despartirea "oilor" de "capre", urmeaza VESNICIA RAIULUI si VESNICIA IADULUI. Am citit la Sfintii Parintii ca cei ce vor primi osanda vesnica, de durere sufleteasca vor urla asa de tare ca se va cutremura Universul. Asadar, prin Credinta, Har si Fapte bune, "Pregateste-te sa te intalnesti cu Dumnezeul tau!" (Amos 4:12). Amin si Aliluia!
                                                                                                               Preot Ioan 🛎.

Invierea lui Lazar din Betania,prietenul lui Iisus

"Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si.... Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesti oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".... Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos ...


  • Sf. Lazăr din Betania


    Lazăr din Betania, de asemenea, cunoscut sub numele de Sfântul Lazăr sau Lazăr a celor patru zile, este subiectul unui miracol proeminent atribuit lui Isus în Evanghelia după Ioan , în care Isus îl readuce la viaţă la patru zile după moartea sa.Tradiţiile Ortodoxă de Est şi romano-catolici oferă conturi diferite de evenimentele ulterioare ale vietii sale.

    Numele Lazăr (din ebraică : אלעזר, El ʿ Azar, Eleazar - "Dumnezeu este ajutorul meu" ) este, de asemenea, dat la o cifră a doua în Biblie: în narativă lui Lazăr şi Dives , atribuite lui Isus, în Evanghelia de Luca . De asemenea, om bogat şi Cerşetorul Lazăr, spune narativ al relaţiei (în viaţă şi în moarte), intre un om bogat fara nume şi un cerşetor sărac, numit Lazăr. Deşi cele două personaje, numit Lazăr au fost uneori confundate din punct de vedere istoric, ele sunt în general două caractere diferite. Aluzii la Lazăr ca un cerşetor sărac luat la " sânul lui Avraam ", ar trebui să fie înţeles ca referindu-se la Lazăr, mentionat in Luca, mai degrabă decât Lazăr înviat din morţi în Ioan.


    Referindu-se la scrierea lui Ioan despre învierea lui Lazăr, numele de Lazăr, este adesea folosit pentru a însemna restaurarea corpului la viaţă. De exemplu, termenul ştiinţific " taxon Lazăr "se referă la organisme care reapar în fosile, după o perioadă de extincţie aparent, şi fenomenul Lazăr se referă la un eveniment în care o persoană se întoarce la viaţă în mod spontan (inima incepe sa bata din nou), după resuscitare . Există, de asemenea, numeroase utilizări literare ale termenului.

    Naraţiunea biblică despre învierea lui Lazăr se găseşte în capitolul 11 din Evanghelia lui Ioan. Lazăr este prezentat ca un discipol al lui Isus, care locuieşte în oraşul de Betania, lângă Ierusalim . El este identificat ca fratele cu surorile Maria şi Marta . Surorile trimite cuvântul lui Isus că Lazăr ", pe care îl iubeşti," este bolnav. (de aici termenul de -prieten- al lui Iisus). În loc sa plece de îndată în Betania, în funcţie de narator, Iisus rămâne în mod intenţionat inca două zile înainte de începerea călătoriei.


    Când Iisus ajunge în Betania, el constată că Lazăr este mort şi a fost înmormântat de patru zile. El se întâlneşte mai întâi cu Marta şi Maria. La rândul său. Marta se plânge că Isus nu a ajuns destul de repede pentru a vindeca pe fratele ei şi răspunsurile lui Isus bine-cunoscut nu intarzie,de aceasta data, sa vina:
    "Eu sunt învierea şi viaţa: cel ce crede în Mine, chiar dacă ar fi murit, va trăi: Şi oricine trăieşte şi crede în Mine nu va muri niciodată ".
    Naratorul aici dă celebra fraza simpla, " Iisus a plâns ",deci aici aratandu-si latura pur umana.

    În prezenţa unei mulţimi de îndoliaţi evrei, Isus vine la mormânt. Peste obiecţiile Martei, Iisus cere rularea(piatra era rotunda,desi in iconografie pentru a simula capacul sicriului apare dreptunghiulara)pietrei departe de intrarea în mormânt şi spune o rugăciune.
    Apoi el cheamă pe Lazăr să iasă şi Lazăr face acest lucru, încă înfăşurat în mormânt de cârpele sale . Isus apoi cere cuiva sa elimine hainele mormântului.
    Aceste fese,sunt simboluri,v-am vorbit de ele in iconografia nasterii lui Iisus,ca infasand pruncul,si va spuneam atunci ca prefigureaza moartea sa.


    Naratia se încheie cu afirmaţia că multi dintre martori la acest eveniment "au crezut în El." Fapte consemnate in evenimentele autorităţilor religioase din Ierusalim.

    Evanghelia după Ioan menţionează pe Lazăr din nou în capitolul 12. Şase zile înainte de Paşte cand Isus este răstignit , Isus se întoarce la Betania şi Lazăr participă la o cină pe care Marta, sora lui, o serveşte.

    Miracolul invierii lui Lazăr, explică mulţimea care-L caută pe Isus in Duminica Floriilor , şi duce direct la decizia lui Caiafa şi Sanhedrin de a ucide pe Iisus.


    Este notabil faptul că Lazăr este singurul personaj înviat din Biblie (în afară de el însuşi), care se referă la Isus personal ca "mort". Fiica lui Iair , care a înviat într-un alt timp, a fost ,spune Domnul Iisus "dormit".
    O alta poveste de înviere, care este foarte similară, este de asemenea găsita în controversata Evanghelia secretă a lui Marcu , deşi tânărul nu este numit în mod special acolo. Unii cercetători cred că versiunea Marcu reprezinta o forma mai devreme de poveste canonica găsit în Ioan.

    Unii cercetători, cum ar fi Ben Witherington au sugerat că Lazăr ar fi fost identificat " ucenicul pe care-l iubea Iisus ", care a fost sprijinul lui Iisus în timpul Cinei celei de Taină , şi care este, de asemenea, menţionat în mai multe părţi ale Evangheliei lui Ioan, inclusiv paragrafele de răstignirea şi înviere.Deci le luati ca speculatii.

    Reprezentări în arta


    Vincent van Gogh

    Învierea lui Lazăr este un subiect popular în arta religioasă. Două dintre cele mai renumite picturi sunt cele de Michelangelo Merisi da Caravaggio (c. 1609) şi Sebastiano del Piombo (1516) . Printre alte reprezentări proeminente ale lui Lazăr sunt lucrări de Rembrandt , Van Gogh , Ivor Williams , şi Lazăr Breaking Fast de către Walter Sickert .
    Asta in arta occidentala.


    Învierea lui Lazăr, 1540-1545, Rembrandt van Rijn

    Reputatul mormântul lui Lazăr, în Al-Eizariya

    Reputatatul , primul mormântul lui Lazăr de la Al-Eizariya în Cisiordania (în general considerat a fi biblic Betania ), continuă să fie un loc de pelerinaj .
    Mai multe creştine biserici au existat de-a lungul secolelor in jurul acestui mormant. Începând cu secolul al 16-lea, site-ul apartinand mormântul a fost ocupat de Moscheea Al-Uzair. Adiacent Biserica Romano-Catolică Sfântul Lazăr, proiectata de Antonio Barluzzi şi construita între 1952 şi 1955 sub auspiciile Ordinului Franciscan , se află in imediata apropiere.. În 1965, o biserica greca ortodoxa a fost construită la vest de mormânt.

    Prima menţiune a unei biserici de la Betania este în secolul 4-lea, dar atât istoricul Eusebiu de Cezareea (c. 330) şi Bordeaux pelerinul menţionează mormântul lui Lazăr. În 390 Ieronim menţionează o biserică închinată Sfântului Lazăr, numit Lazarium.


    Acest lucru este confirmat de pelerinul Egeria , în jurul anului 410. Prin urmare, biserica se crede ca a fost construite între 333 şi 390. Lazarium a fost distrus de un cutremur, în secolul al saselea , şi a fost înlocuita cu o biserica mai mare. Această biserică a supravieţuit intact până la Cruciade.

    În 1143 structura existentă şi terenuri au fost achiziţionate de către regele Fulk şi Regina Melisende, din Ierusalim şi de o mare mănăstire benedictina dedicată Mariei şi a Martei ce a fost construit în apropiere de mormântul lui Lazăr. După căderea Ierusalimului în anul 1187, manastirea a fost parasita si a cazut in ruina. Pana in anul 1384, o simplu moschee a fost construita pe site.În secolul al 16-lea, otomanii au construit mai mare al-Uzair Moscheea pentru a servi de oraş (în prezent musulmană) de locuitori şi a numit-o, în onoarea sfântului patron al oraşului, Lazăr din Betania.


    În conformitate cu Enciclopedia Catolică din 1913, au fost savanţi, care au pus la îndoială site-ul satului vechi (deşi acest lucru a fost actualizate de autor Enciclopedia lui):

    Tradiţiile suplimentare despre Lazăr din Betania

    Deşi nu există nici o menţiune în continuare a lui Lazăr în Biblie, tradiţiile ortodoxe şi romano-catolici oferă evenimentele ulterioare ale vietii sale. El este cel mai frecvent asociat cu Cipru , unde se spune că a devenit primul episcop din Chitim ( Larnaka ), şi Provence , unde se spune că a fost primul episcop de Marsilia .

    Episcop de Chitim

    Potrivit Bisericii Ortodoxe de Est, cândva după Învierea lui Hristos , Lazăr a fost nevoit să fugă din Iudeea şi a venit în Cipru . Acolo, el a fost numit de către Pavel şi Barnaba ca fiind primul episcop de Chitim (azi Larnaka ). El a trăit acolo timp de treizeci de ani şi la moartea lui a fost îngropat acolo pentru a doua oara si ultima.

    Traditia spune ca in cei treizeci de ani cat a trait dupa inviere,Lazar nu a mai fost vazut zambind niciodata,ceeace a vazut in in cele 4 zile in iad marcandu-l definitiv.o singura data a zambit cand a vazut un hot furand un vas de lut si a fost auzind exclamand ". Lutul fură lutul" .Sensul era clar,lipsa suflarii lui Dumnezeu din corpul hotului,in lipsa acesteia ramand numai lutul,fara suflare.


    În 890, un mormânt a fost găsit în Larnaca purtând inscripţia "Lazăr, prietenul lui Hristos". Impăratul Leon al VI- al Bizanţului a apua "Lazăr rămâne transferat la Constantinopol în 898". Transferul a fost consemnat de Areta, episcop de Cezareea , şi este pomenit de Biserica Ortodoxă în fiecare an pe 17 octombrie.

    În recompensa la Larnaca, împăratul Leon a zidit Biserica Sf. Lazăr , care încă mai există şi astăzi, ridicata peste mormântul lui Lazăr ". Un Sarcofag de marmura poate fi văzut în interiorul bisericii sub Sfânta Sfintelor. La 2 noiembrie 1972, ramasite umane într-un sarcofag de marmura sub altar au fost descoperite în timpul lucrărilor de renovare în biserica de la Larnaka, şi au fost identificate ca făcând parte din moaştele sfântului.
    Dupăcucerirea a Constantinopolului de către franci în timpul Cruciadei a patra , în 1204, cruciaţii muta(de fapt scriu adevarul-FURA-) moaştele sfântului la Marsilia , Franţa, ca parte din prada de război. De acolo, "mai târziu, au dispărut şi până în prezent nu au fost depistate." In fapt Cruciatii au jefuit Constantinopolul ducand in Franta cele mai pretioase odoare bisericesti.
    Sa mentionam ca in jurul acestor ani,cu 50 ani in urma,a avut loc schisma intre biserica Ortodoxa si Catolica.


    Episcop de Marsilia

    Autun Catedrala (Catedrala Saint-Lazare d'Autun), Autun a fost construita pe mormântul lui Lazăr
    În Occident, în conformitate cu o tradiţie medievală alternativă (centrat în Provence ), Lazăr, Maria, şi Marta, au fost "scoase pe mare de evrei ostili la creştinism într-o navă fără vele, vâsle, sau Helm, şi după o miraculosa călătorie a aterizat în Provence ,intr-un loc numit astăzi Saintes Maries ". Familia este apoi separata ducandu-se in diferite părţi ale sud-estul Galiei să predice; Lazăr merge la Marsilia . Converteste la creştinism mulţi oameni acolo, el devine primul episcop de Marsilia .


    În timpul persecuţiei lui Domitian , el este închis şi decapitat într-o peşteră de sub închisoarea Saint-Lazare. Trupul lui este dus mai târziu la Autun , unde este înmormântat în Catedrala Autun , dedicata lui Lazăr ca Saint-Lazare. Cu toate acestea, locuitorii din Marsilia au pretenţia de a fi în posesia capului, pe care le venerează încă.
    Pelerinii, de asemenea, vizita un alt mormânt pretinse a lui Lazăr de la Vézelay Abbey în Burgundia.
    În mănăstirea Sfintei Treimi de la Vendôme , o amuletă conţine o lacrima vărsata de Iisus , la mormântul lui Lazăr.

    As putea sa va mai umplu vreo cateva pagini cu ce isi aroga francezii ca le apartine.Evident adevarul in cazul francezilor nu tine smerenie,frica de Dumnezeu sau etica a onoarei.Ei isi aroga multe drepturi ce nu le au.dar ,ma rog,sa revin la Invierea lui Lazar


    Cum vede Ortodoxia de Est Invierea lui Lazar

    În Biserica Ortodoxă de Est , precum şi bizantin Biserica Catolică , cu o zi înainte de Duminica Floriilor este celebrată Sâmbăta lui Lazăr . Aceasta zi, împreună cu Duminica Floriilor, deţine o poziţie unică în anul biserică, ca zile de bucurie şi de triumf între penitenţă a Postului Mare şi doliu de Săptămâna Mare . Lecturile biblice şi imnuri pentru Sâmbăta lui Lazăr se concentreze pe învierea lui Lazăr ca o prefigurare a Învierii lui Hristos , şi o promisiune a Învierii general . Narativ Evanghelia este interpretat în imnuri ca ilustrând cele două naturi ale lui Hristos: umanitatea Lui în a cere, "Unde l-aţi pus?", şi divinitatea Lui poruncind lui Lazar sa iasa din morti.Multe de imnuri Învierii de duminică normală de serviciu, care sunt omise în Duminica Floriilor, sunt cântate în Sâmbăta lui Lazăr. În timpul Sfintei Liturghii , Imnul botez, "Asa cum multi ca au fost botezaţi în Hristos, s-au pus pe Hristos", este cântată în loc de Trisaghion .


    În Rusia, este tradiţional să mănânce caviar în Sâmbăta lui Lazăr.
    Pe sâmbătă înainte de Săptămâna Sfântă, Biserica Ortodoxă sărbătoreşte o sărbătoare importantă a anului, miracolul a Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, când a înviat pe Lazăr din morţi, după ce a zăcut în mormânt patru zile. Aici, la sfârşitul Postului Mare şi a patruzeci de zile de post şi pocăinţă, Biserica combină această sărbătoare, cu care de Duminica Floriilor. În triumf şi bucurie a Bisericii poartă mărturie la puterea lui Hristos asupra morţii şi înalţă pe El ca Rege înainte de a intra în săptămâna cea mai solemnă din an, cel care îi conduce pe credincioşi, în amintirea suferinţei şi morţii Sale şi se încheie cu sărbătoarea mare şi gloriosa de Paşti.


    Istoria Biblică

    Învierea lui Lazăr

    Învierea lui Lazăr este una din minunile lui Iisus, consemnată numai în Evanghelia după Ioan (11:1-46), în care Iisus îl aduce la viață pe Lazăr din Betania la patru zile după înmormântarea acestuia.

    Teologii Moloney și Harrington privesc învierea lui Lazăr ca pe o minune care va declanșa șirul de evenimente ce vor duce la Răstignirea lui Iisus. Ei o consideră "o înviere care va duce la moarte", în care învierea lui Lazăr va duce la moartea lui Iisus, Fiul lui Dumnezeu, la Ierusalim ca să se arate Slava lui Dumnezeu.

    În conformitate cu Evanghelia după Ioan, surorile lui Lazăr îl informează pe Iisus că Lazăr este bolnav și îi cer ajutorul. Dar Iisus afirmă:


    "Această boală nu este spre moarte, ci pentru slava lui Dumnezeu, pentru ca Fiul lui Dumnezeu să fie slăvit prin ea."
    Iisus își amână călătoria cu două zile. Ucenicii lui Iisus se tem să se întoarcă în Iudeea, dar Iisus le poruncește să meargă cu el, afirmând:

    "Lazăr a murit și mă bucur că n-am fost acolo, pentru ca voi să credeți."
    În momentul când au sosit în Betania, Lazăr era mort și îngropat de patru zile. Marta, una din surorile lui Lazăr, l-a întâmpinat pe Iisus și i-a spus: "Dacă ai fi fost aici, fratele meu n-ar fi murit", dar Iisus a asigurat-o că fratele ei va învia și a spus:

    "Eu sunt învierea și viața. Cel ce crede în mine, chiar dacă va muri, va trăi. Și oricine trăiește și crede în mine în veci nu va muri. Crezi tu aceasta?"

    Apoi Iisus a spus: "Nu ți-am spus că dacă vei crede, vei vedea slava lui Dumnezeu?" Așa că au ridicat piatra. Iisus și-a ridicat ochii în sus și a zis:

    "Tată, îți mulțumesc că m-ai ascultat. Eu știam că întotdeauna mă asculți, dar am zis așa pentru mulțimea care stă aici, ca să creadă că tu m-ai trimis."
    După ce a spus aceasta, Iisus a strigat cu voce tare: "Lazăre, vino afară!" Mortul a ieșit, cu mâinile și picioarele legate cu fâșii de pânză și cu fața înfășurată cu o maramă. Iisus le-a spus lor: "Dezlegați-l și lăsați-l să meargă."


    Minunea învierii lui Lazăr este semnalul care declanșează patimile lui Iisus. Ioan precizează că această minune va duce la decizia lui Caiafa și a Sinedriului de a plănui să-l ucidă pe Iisus.

    Cum se vede in romano-catolicism

    Nu exista o celebrare a Sfântului Lazăr in Calendarul General Roman, a Bisericii Romano-Catolice. La un moment dat, memorialul său a fost menţionat în Martirologiul roman pentru 17 decembrie editia 2005 .Martirologiul a mutat memorialul său la 29 iulie, în aceeaşi zi ca memorial al surorii sale Martha .


    În Cuba , celebrarea de San Lazaro, pe 17 decembrie este un festival important. Data este celebrată cu un pelerinaj la o locuinţă capelă unde se afla o icoana a Sfântul Lazăr, una dintre cele mai sfinte icoane Cuba, în satul de El Rincon, în afara Havana .

    Invierea lui Lazar in luteranism

    Lazăr este prăznuit în Calendarul Sfinţilor din Biserica Luterană pe 29 iulie, împreună cu Maria şi Marta .

    Contopirea Cerşetorul Lazăr cu Sfantul Lazar

    Unde credeti ca se intampla aceste confuzii???!!
    Evident ca la infumuratii si gomosii de francezi

    ICersetorul lazar din parabola (zi de sarbatoare 21 iunie) şi a lui Lazăr din Betania (17 decembrie zi de sărbătoare), au fost adesea confundate, unele biserici sărbătoresc o binecuvântare de câini, asociate cu un cerşetor, pe 17 decembrie, Data asociată cu Lazăr din Betania. Si ca sa vedeti ca stiu ce zic vizitati urmatoarele"obiective turistice"


    Un alt exemplu decontopirea poate fi găsita pe portalurile din Burgundia şi Provence. De exemplu, la portalul de vest al Bisericii Sf. Trophime la Arles , Cerşetorul Lazăr este întronat ca Sf. Lazăr. Exemple similare se gasesc la biserica de la Avallon , portalul central la Vézelay , precum şi portalurile de la catedrala din Autun .

    Ordinul de Sfântul Lazăr

    Ordinul Militar şi ospitalier Sf. Lazăr din Ierusalim (OSLJ) este un ordin religios / militar al cavalerismului , fondat de cavalerii ospitalieri în secolul al doisprezecelea de către cruciaţi a Regatului latin al Ierusalimului.Acestia au infiintat un spital pentru leprosi.
    Cei care sufereau de lepra considera pe Cerşetorul Lazăr (Luca 16:19-31) ca patronul lor

    [photo]21084625[/photo]

    Lazăr ca Babalu Aye în Santeria

    Prin sincretism , Lazăr (sau mai exact contopirea celor două cifre, numit Lazăr), a devenit o figură importantă în Santeria ca zeitate Yoruba Babalu Da . Ca cerşetor al Evangheliei creştine , Luca, Babalu-Aye reprezintă pe cineva acoperit cu răni lins de câini care a fost vindecat prin intervenţia divină. Farmece de argint cunoscute sub numele - carja Sf. Lazăr - in romano-catolicism, sunt niste medalii ce sunt purtate ca talismane pentru a invoca ajutorul divinităţii syncretized în cazuri de suferinţă medicală, în special pentru persoanele cu SIDA . În Santeria, data asociat cu Sf. Lazăr este 17 decembrie, în ciuda încrederii în iconografia asociate cu cerşitul sfântul ,a cărui zi de sărbătoare este 21 iunie.


    Sper ca am reusit sa va spun tot ce stiu si am citit despre Lazar,ca personaj biblic si Invierea lui Lazar ca fenomen mistic.
    Articolul a fost constituit din cunostintele mele si traducerea mai multor articole din diverse enciclopedii franceze,engleze si grecesti..

    Intreg albumul foto:

    http://ro.netlog.com/artasireligie/photo/setid=...- 
  • Sfântul Haralambie.

    "Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si.... Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesti oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".... Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos ...



    Sinaxar 10 februarie
    Cel mai bătrân mucenic. Apărător de boli și foamete
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Харалампий//Saint Charalambos//სენ კარალამბუსმა//San Charalambos//Αγίου Χαραλάμπους//San Charalambos

    Ortodocșii îl pomenesc azi pe Sfântul Haralambie. Acesta a fost episcop în Cetatea Magneziei, din Asia Mică, Turcia de astăzi, în vremea împăratului Septimu Sever (193-211).
    Când Sfântul Haralambie a împlinit vârsta de 113 ani a fost supus la diverse chinuri pentru că nu a lepădat credinţa în Hristos.
    Potrivit tradiţiei, în timpul torturilor, mâinile guvernatorului Lucian s-au lipit de trupul sfântului şi au rămas acolo până când mucenicul a făcut rugăciune. În faţă acestei minuni, cei care îl torturau s-au convertit la creştinism.
    Mai târziu, auzind împăratul cele petrecute cu Sfântul Haralambie, a poruncit să fie adus în Antiohia. Aici a fost supus la alte chinuri: soldaţii i-au legat barbă în jurul gâtului şi l-au tras de ea pe drum; i-au înfipt un piron de fier în trup, i-au ars faţă şi i-au jupuit pielea de pe trup. Însă, Sfântul Haralambie s-a vindecat în chip miraculos, prin darul lui Dumnezeu.
    La cererea împăratului Sever, Sfântul Haralambie a făcut multe minuni cu harul lui Dumnezeu. Din ele amintim că a vindecat un om posedat de un duh rău de 35 de ani şi a înviat un tânăr, încât Galina, fiica împăratului s-a convertit şi ea la creştinism.
    Sfântul Haralambie a fost condamnat la tăierea capului cu sabia. În timpul rugăciunii dinainte de moarte, cerurile s-au deschis şi sfântul a văzut pe Hristos şi pe îngerii săi.
    Sfântul Haralambie i-a cerut lui Dumnezeu să aibă grijă de locul unde vor rămâne moaştele sale, ca acel loc să nu sufere niciodată de foame şi de boli. Domnul i-a promis că o să-i îndeplinească dorinţele şi S-a ridicat la cer împreună cu sufletul martirului Haralambie. A murit înainte de a fi executat.
    Fragmente din Moaştele Sfântului Haralambie
    Capul Sfântului Haralambie se păstrează la Manastrirea "Sfântul Ştefan“ din Meteora. În biserica Mănăstirii Miclauseni, din Iaşi, se află moaştele a treizeci de sfinţi, printre care şi ale Sfântului Haralambie. Părticele din moaştele sale sunt prezente la Mănăstirea Râşca, la Catedrala episcopală din Galaţi, la bisericile „Sfântul Dumitru“ (Poştă), "Sfinţii Arhangheli“ (Oţelari), "Sfântul Stelian“ (Lucaci) din Bucureşti.
    Sfântul Haralambie este cunoscut că fiind apărător de ciumă şi de foamete.
    Istoria consemnează că oamenii au cerut ajutorul sau în diferite situaţi grele cum au fost „ciumă lui Caragea“, din 1813, dar şi de foametea din vremea lui Alexandru Constantin Moruzi, din 1795.
    SURSA
    https://web.facebook.com/pios.marian

    PRĂZNUIREA SFANTULUI HARALAMBIE

    "Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si.... Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesti oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".... Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos ...

     




       "Alesule din ceata arhiereilor, Sfinte mare mu­cenice Haralambie, dorind a-ți aduce cantari de lauda, simtindu-ne nevrednici si cu imputinarea graiului omenesc, tu, care porti nume intocmai cu darul dat de la Preaputernicul Dum­nezeu, a fi luminator de bucurie, lumineaza-mi cugetul si da putere graiurilor noastre ca intru bucurie sa-ti cantam tie: Bucura-te, Sfinte mare mucenice Haralambie! (Condacul 1 din Acatistul Sfantului Haralambie).
       "Mare Mucenice Sfinte! Haralambie Parinte! Ne-au infierbantat la minte, Sfintele tale cuvinte
       Care le-ai varsat odata, Venindu-ti cereasca-ti plata, Pentru patima rabdata, Prin cerere minunata.
       Cerul deschizandu-ti-se, De la Domnul dandu-ti-se, Ce poftesti graindu-ti-se, Si fagaduindu-ti-se.
       Ai cerut mai inainte, Sa-ti ramaie cele Sfinte, Spre folosire fierbinte, Moastele tale, Parinte.
       A fi mult folositoare, De ciuma aparatoare, La vite ajutatoare, Si la campuri roditoare".
       Sfinte Haralambie, roaga-te lui Dumnezeu si pentru noi pacatosii, acum, in ceasul mortii si in ceasul judecatii noastre. Amin.
       Pentru rugaciunile Sfintitului Mucenic Haralambie, praznuit astazi, sa ne scape Domnul Dumnezeu de ciuma: fie neagra, fie rosie, fie ea oricum ar fi! Amin si Aliluia!
                                                                                                           Preot Ioan.